5 comments on “Tappat lusten totalt…

  1. Ta det lugnt och trösta dig med att du verkar göra större framsteg än de flesta i din situation. Du har talang, men även folk med talang behöver ju vila ibland. Det betyder vila oavsett vad som det råkar stå i träningsprogrammet i morgon.

    En redig fylla är antagligen inget som gör dig bättre, men skulle du ändå välja detta alternativ…det gör dig antagligen inte sämre heller. Håll dig i så fall till öl och se det som kolhydratladdning inför helgens långa lugna löppass.:-)

    Ät och drick lite gott, vila nån dag och sen på det igen.

  2. Pingback: Tomas löpning & geocaching » Blog Archive » Skadeglädje är en tröst

  3. Hörru kolla in Bjarnes filmer för motivation… jag blir sjukt sugen på att rusa bara rätt ut ….
    spring terräng (om du inte redan gör det )

  4. Det häftiga med löpning är att det är jobb från första steget till det sista. Att det inte går att fuska sig igenom ett pass är underbart och för jävligt på samma gång. Säkert kommer du att ha ett antal ”dippar” under resans gång, konstig vore du annars. Jag är själv något av en ”quitter”, eller kanske får jag säga att jag var det tidigare. Nu är jag inne på mitt åttonde år som löpare, även om det egentligen bara är de senaste två jag löpt regelbundet, dvs flera gånger i veckan. Tidigare var det bara några månader om året inför GBG-varvet.
    I vissa dippar går det att ta sig ut ändå, välja en kortare distans eller lyxa till det och (i mitt fall) åka ända till Skatås eftersom jag älskar att löpa där. I andra fall skiter jag i det helt enkelt. Läste någonstans att man börjar tappa på sin kondis först efter två veckors uppehåll, så att ta paus ett par dagar eller en vecka är ingen fara. Man vet ju ändå att man kommer igen.

    Sofia, du kommer igen!

Kommentera

