5 comments on “Påbörjar uppladdning med stretch.

  1. Det snackas om att man inte behöver stretcha efter det ena och det andra. Min privata uppfattning är att lagom med stretchning håller mig flexibel och minskar träningsvärken, så jag stretchar alltid efter alla typer av träningspass.

    Håller med Tommy. Tack för länken,där var två övningar som jag inte har gjort på länge som jag ska använda igen…

    / Jocke

  2. Hej. Jag stretchar aldrig.
    Varken under min tid som cyklist eller nu som elitlöpare. Jag håller vid teorin att musklen efter just ansträngning vill bara vila och kunna återhämta sig så snabbt som möjligt. Musklen är ju redan ganska så ansträngd och lätt att ”töja” den lite väl mycket för vad den klarar av.

    Istället brukar jag vid mina riktigt länga pass mellan 25-35km att ta en promenad på kväll för att gå ut lite stela muskler alternativ att töja på musklerna på kvällen innan sängen. Men just efter passet eller som vissa förespråkar redan Innan träningen tror jag inte ett på.
    Lycka till med träningen// M

    • Tack för ditt svar. Är man stel så är det nog inte fel att stretcha. Inte så det gör ont, bara för att släppa spänningar. Efter lite hårdare pass, som du beskrev, måste man vara försiktig. Vi är olika! Och tur är väl det..
      //Sofia

Kommentera

