2 comments on “Kyss mina lår lycka till!

  1. Det kommer att gå bra. Se bara till att få liv i benen, vilket så här nära in på loppet brukar betyda gradvis nedtrappning av träningen med fler återhämtningspass och några korta snabba pass. Undvik för allt i världen långpass sista veckan. Bestäm dig för en realistisk sluttid utifrån dina tidigare tider och se till att verkligen följa tidsschemat som följer av din sluttid. Farten ska vara jämn genom loppet och du ska känna dig hyfsat pigg upp till åtminstone 30 km. När jag jag säger jämn fart menar jag egentligen att du ska följa tidsschemat slaviskt:-) Skit i att folk som är långsammare än dig springer om dig i början. Tids nog är du ifatt och förbi. För snabb första halva är kardinalfelet i maraton (… ett dike jag själv hamnar i alldeles för ofta för övrigt.) Har du folk med som kan langa energi till dig under loppet så placera dem på Söder Mälarstrand på andra varvet väl utrustade med gel/liquid och avslagen coca-cola. Gel eller liquid ska du ha med dig också redan från start så att det räcker fram till drygt 30 km.Svårare än så är det inte:-) Lycka till och fortsätt vara en superhjälte.

Kommentera

